reklama

Konečne

Konečne! Som rád, že je po voľbách. A som rád, že sme sa ich zúčastnili. Akokoľvek už „oficiálne" dopadli. Najviac ma totiž ubíjalo, že keď som celé mesiace hovoril z presvedčenia a s plným nasadením, že to tu predsa nemôže stále byť takéto Kocúrkovo, ako odpoveď som až príliš veľakrát dostával sarkazmus, iróniu alebo prinajmenšom pochybnosti, že to hovorím iba kvôli voľbám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

Nič tak neubližuje, ako keď sa ako blbec postavíte za svoje ideály, úplne sa otvoríte a tým sa, samozrejme, vystavíte posmechu a útokom. Bolo ich fakt veľa, zvládnuteľné, ale veľa. Napriek urputnému boju o prvenstvo s denníkom HN, odviedol nakoniec denník SME najšpinavšiu prácu a asi im do tímu chýba len Dag Daniš, aby boli dokonalí v klamstve, zavádzaní, úmyselnej neprofesionálnej zákernosti alebo čistej zlobe.

Avšak nie preto píšem tento blog. Píšem ho, aby som po dvoch dňoch dospávania povedal, bez hrozby toho podozrievavého sarkazmu že ide „len" o kampaňovanie, pár pre mňa dôležitých vecí, a takpovediac na záznam:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Som rád, že nám peniaze pomohli povedať čo si myslíme. Že totiž celú krajinu ovláda úzka skupina skorumpovaných politikov a niekoľkých „byznismenov" a že sa nemôžeme mať (99 percent občanov - medzi nimi aj majetní a podnikatelia) lepšie, kým to tak je.

2. Že krajina má fungovať pre všetkých, a nielen pre týchto pár vyvolencov.

3. Že politika je o správnych prioritách, nie o krásnych programoch.

4. Že jediným systematickým riešením korupcie je vo veľkej miere odpolitizovať štát, smerom od vlády dole, vrátane.

5. Že politika vie byť iná, obsahová, tolerantná, a nielen o hádzaní špiny a boji o moc na život a na smrť medzi opozíciou a koalíciou a vnútri koalície.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Že zo všetkého najdôležitejšie je ,aby sme mali na čele politikov, ktorí to robia z lásky ku krajine a politika je pre nich misia, a nie profesia, podnikanie alebo presadzovanie svojho ega.

7. Že napriek tomu, že kampaň odhalila omnoho špinavšiu a skorumpovanejšiu krajinu, ako sme si kedy mysleli, tak nás napriek našim vyhraneným postojom ku Gorile a zneužívaniu polície nikto nezastrelil a nezavrel (zatiaľ), tak asi sme sa ako spoločnosť snáď predsalen niekam posunuli.

8. Že šťastná krajina je podľa mňa krajina s menšími sociálnymi rozdielmi a že v štastnejšej krajine sa žije lepšie nielen tým menej majetnejším, ale aj tým bohatším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

9. Že politická ideológia (ľavica-pravica) je len výmyslom politikov a politológov, aby mali o čom hovoriť, ale zdravý rozum je to, čo väčšinou potrebujeme, aby sme urobili našu budúcnosť lepšou.

10. Že nadovšetko dôležité je nestavať svoje presvedčenia na predsudkoch a tolerancia je najhodnotnejší výsledok vzdelania a kultúrneho rozvoja národa.

Je toho oveľa viac, ale netvorím tu politický manifest, tak vás tým nebudem zaťažovať. I takto ma už asi diskutéri pod týmto blogom roztrhajú na cucky.

Som skutočne rád, že sa nám podarilo tieto veci povedať. A aj keď sa policajnému prezidentovi podarilo úspešne zlikvidovať naše volebné úsilie, neľutujem ani jedno euro vynaložené na túto kampaň. Od začiatku sme totiž v kampani presadzovali myšlienku, a nie osobnosti, ako je to na Slovensku zvykom. A som na to hrdý. Nič ma nepresvedčí o tom, že tá myšlienka je nesprávna a ak jej čas na Slovensku ešte nenastal, som presvedčený, že nastane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osobne mi je ľúto, že sme nedostali príležitosť skutočne dokázať činmi, že politika môže byť iná. Áno, ako keby som už počul novinárov „tak ste nemali sami hľadať kľučky v zákonoch" atď. Nuž, milí novinári, keby ste si robili svoju prácu, tak 4 mesiace nepíšete o ničom inom, len ako všetci parlamentní politici porušujú jediný ústavný zákon, ktorý v krajine zabezpečuje akú takú demokratickú rovnosť medzi kandidátmi parlamentných a neparlamentných strán (357/2004). Ale to vám, samozrejme, neprekáažalo, lebo však „to je normálne", „vždy to tak bolo", „to sa nás netýka", „to nám nevyhovuje", „to nie je téma, robia to predsa všetci". Stali ste sa však prostitútkami systému, ktorý sa bráni akejkoľvek zmene, všetkému novému, čo zdanlivo ohrozuje váš mienkotvorný vplyv. V súvislosti s 99 ste prijali „štandardný" názor, uniformný a ešte k tomu implantovaný. Nikto z vás nemal ani na to, aby sa zamyslel, či na tom čo hovoríme, niečo naozaj nie je. Stali ste sa produktom krajiny, v ktorej žijeme, a to je na novinárov fakt bieda.

Nevediem však s vami konflikt. Len sa vzrušujem, lebo som „osvietencov" očakával najskôr v radoch nezávislých myslí. Stačila by jedna, silná a vytrvalá, a bol by som spokojný. Nestalo sa, ale nevadí. Dúfam, že nikomu nekrivdím. A ak áno, tak len preto, lebo som ho/ju prehliadol. V takom prípade sa ospravedlňujem. Napriek tomu, môj konfliktne nie je s vami. Môj konflikt je so SYSTÉMOM a aj preto som niekoľkokrát nerešpektoval jeho „morálne štandardy" a „duch zákonov". Bojovať so systémom sa podľa mňa nedá podľa „ducha a pravidiel systému".

Nevadí. Som dnes plný optimizmu. Stretol som medzi kandidátmi 99 úžasných ľudí, ktorých životné príbehy a životné pohľady boli zosobnením myšlienky 99 a je mi dodatočne veľmi ľúto, že nedostali viac priestoru a príležitostí byť videní a počutí. Mnohí z nich sú dnes skutočne sklamaní z ľudí - voličov a ja to chápem. Všetci sme utrpeli, ale popravde, ktorému idealistovi sa to v živote nestalo? A kontinuálne nestáva..?

Je len dôležité správne si vybrať, za čo sa človek postaví a TOTO určite stálo za to!

Dnes, keď už vás a mňa nikto nemôže podozrievať, že tlačíme volebné kaleráby, je priestor rozbehnúť sa s myšlienkou lepšej krajiny a presvedčiť, že tejto myšlienke skutočne veríme, že sa to dosiahnuť dá a že si to táto krajina a jej ľudia zaslúžia.

Konečne.

Ivan Weiss

Ivan Weiss

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vzdelanie: Právnická fakulta UK, Bratislava a YALE University, USA.Profesné zameranie: Tvorba a plánovanie makrostratégií v energetike, výrobe, medzinárodných arbitrážach a enviropodnikaní v zahraničí.Člen Európskeho hospodárskeho senátu. Vo voľbách som kandidoval za 99%. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu